Regulamin

Poniższy regulamin określa zasady składania i realizacji zamówień poprzez stronę internetową działającą pod adresem: https://luminahome.shop

DEFINICJE

„Lumina Home” lub „Usługodawca” - właściciel sklepu Lumina Home - Workwell. Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, NIP: 7792552338, e-mail: info@wwell.pl.

„Regulamin” – niniejsze Warunki świadczenia usług

„Serwis” – portal internetowy znajdujący się pod adresem www.luminahome.shop

„Użytkownik” – osoba fizyczna, która dokonała Rejestracji

„Rejestracja” – utworzenie konta w Serwisie.

„Konto/Konto Klienta” - bezpłatna Usługa Elektroniczna udostępniana
Użytkownikowi w ramach Serwisu; oznaczony loginem i hasłem zbiór zasobów
w systemie teleinformatycznym Lumina Home pozwalający na korzystanie
przez Użytkownika z dodatkowych funkcjonalności/usług określonych
Regulaminem. Użytkownik loguje się na swoje Konto Klienta po dokonaniu
Rejestracji.

„Karta Podarunkowa” - bon towarowy sprzedawany w postaci karty, uprawniający posiadacza do nabycia towarów w Serwisie.

„Usługa Elektroniczna” – wszelkie udostępnione Użytkownikowi przez
Usługodawcę funkcjonalności Serwisu, w szczególności usługi opisane w
pkt. 17 Regulaminu, stanowiące usługi świadczone drogą elektroniczną w
rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu
usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344ze zm.);

„Przerwa Techniczna” – czasowe wyłączenie funkcjonalności Serwisu w
całości lub w części, związane z awarią Serwisu, lub związane z
koniecznością konserwacji tych serwerów bądź modernizacją lub przebudową
Serwisu, w czasie którego nie jest możliwe korzystanie ze wszystkich
lub wybranych Usług Elektronicznych.

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE I ZAKRES OBOWIĄZYWANIA

1.1. Lumina Home (Workwell Sp. z o.o.) świadczy
nieodpłatnie usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu tj.
możliwość przeglądania treści,, tj. usługę prowadzenia konta dodawania
opinii o zakupionych towarach, prezentowanie Klientom bieżących
powiadomień bezpośrednio z poziomu przeglądarki internetowej
(powiadomienia „push”) oraz usługę Newslettera, a także prowadzi
sprzedaż towarów za pośrednictwem Serwisu. Ceny podane w Serwisie są
cenami brutto zawierającymi należne podatki, w tym w szczególności
podatek od towarów i usług (podatek VAT) w wysokości określonej przez
aktualnie obowiązujące przepisy prawa.

1.2. Dokonując Rejestracji Użytkownik zawiera z Lumina Home (Workwell
Sp. z o.o.) umowę o świadczenie bezpłatnych usług drogą elektroniczną,
na czas nieokreślony, którą może w każdej chwili rozwiązać na zasadach
określonych w Regulaminie. Dokonując zakupu towarów dostępnych w
Serwisie, Użytkownik zawiera z Lumina Home (Workwell Sp. z o.o.)
umowę sprzedaży wybranego towaru z obowiązkiem zapłaty, od której może
odstąpić na zasadach określonych w Regulaminie i Polityce zwrotu
kosztów, zgodnymi z obowiązującymi przepisami prawa. Osoby, które nie
dokonały Rejestracji lub zakupu bez rejestracji mogą jedynie przeglądać
treści w Serwisie. Akceptują one regulamin poprzez wejście na stronę
internetową Serwisu zawierając umowę w zakresie świadczenia usługi
elektronicznej w postaci prezentowania treści Serwisu, a wyjście z
Serwisu oznacza zakończenie świadczenia tej usługi.

1.3. Lumina Home (Workwell Sp. z o.o.) zobowiązany jest dostarczyć Użytkownikowi zakupiony towar wolny od wad w ciągu maksymalnie 14 dni od daty zamówienia, chyba że dłuższy termin opisany został w karcie produktu. 

1.4. Koszty korzystania przez Użytkownika ze środków porozumiewania
się na odległość ponosi Użytkownik. Koszt połączenia z Lumina Home
wynika z taryfy podstawowej operatora telefonicznego i nie jest wyższy
od kosztu zwykłego połączenia telefonicznego, zgodnie z pakietem
taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Użytkownik.

1.5. Zasady odstąpienia od umowy oraz zwrotu kosztów zostały określone w Polityce zwrotu kosztów.

2. CZŁONKOSTWO W SERWISIE

2.1. Dokonywanie zakupów w Serwisie możliwe jest zarówno dla Użytkowników zalogowanych, jak i bez logowania.

2.2. Założenie i korzystanie z konta Użytkownika w Serwisie jest
bezpłatne. Konto może w każdej chwili zlikwidowane przez Użytkownika.
Członkostwo w Serwisie nie wiąże się dla Użytkownika z obowiązkiem
poniesienia kosztów.

2.3. Jedna osoba może dokonać Rejestracji w Serwisie wyłącznie jednokrotnie.

2.4. Oświadczenie Użytkownika o rezygnacji z członkostwa
(wypowiedzenie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną) może być
przesyłane drogą e-mail na adres info@wwell.pl. Umowa rozwiązuje się z chwilą otrzymania przez Lumina Home (Workwell Sp. z o.o.)
oświadczenia o rezygnacji, z wyłączeniem umów zawartych z
Użytkownikami, których zamówienia pozostają w trakcie realizacji. W
takich przypadkach umowa rozwiązuje się z upływem 30 dni od daty
dostarczenia zamówionego towaru (okres wypowiedzenia).

2.5. Każdy zalogowany Użytkownik ma zapewniony bezpośredni, chroniony hasłem dostęp do Serwisu.

2.6. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zawierana jest w języku polskim.

3. KORZYSTANIE Z SERWISU

3.1. W trakcie rejestracji przyszły Użytkownik zostanie poproszony o
podanie danych osobowych (patrz punkt 15.1). Użytkownicy zobowiązani są
do podania kompletnych, prawdziwych danych w celu prawidłowej realizacji
zawartej umowy.

3.2. Osoby, które posiadają konto w serwisie www.luminahome.shop
prowadzonym przez Workwell Sp. z o.o., z siedzibą w Poznaniu,
działającą pod marką Limina Home, otrzymają drogą mailową informację o
powstaniu konta w Serwisie i mogą dokonać Rejestracji poprzez kliknięcie
w odpowiedni link otrzymany w owej wiadomości e-mail.

3.3. Po zakończeniu procesu rejestracji Użytkownik otrzyma potwierdzenie rejestracji drogą elektroniczną.

3.4. Hasło i pozostałe dane dostępu są poufne i nie powinny być przekazywane nieupoważnionym osobom.

3.5. Użytkownicy nie mogą wykorzystywać Serwisu na warunkach innych
niż ustalone, szczególnie poprzez zakłócanie jego funkcjonowania lub
manipulację procesami technicznymi. Zakazane jest dostarczanie przez
Użytkowników treści o charakterze bezprawnym.

3.6. W sekcji "Moje konto" dostępnej w Serwisie po zalogowaniu się
Użytkownika, istnieje możliwość podglądu zamówień będących w trakcie
realizacji, wysłanych z magazynu oraz dostarczonych do Użytkownika.

3.7. Na swoim koncie każdy Użytkownik może zarządzać swoimi
ustawieniami i danymi, w tym subskrypcją newslettera oraz danymi
osobowymi.

3.8. Lumina Home zastrzega sobie prawo do ostrzeżenia Użytkowników,
nie będących konsumentami w rozumieniu Kodeksu cywilnego, o możliwości
wypowiedzenia członkostwa oraz zmianie lub usunięciu przekazywanych
przez nich danych, o ile zostanie naruszona którakolwiek z regulacji
Regulaminu. Jeśli Użytkownik, nie będący konsumentem w rozumieniu
Kodeksu cywilnego, dokonuje rażącej ilości zwrotów towarów w stosunku do
ilości towarów zatrzymanych, Lumina Home ma prawo do rozwiązania umowy z
takim Użytkownikiem, po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego
dotyczącego stwierdzonych naruszeń.

3.9. Użytkownik, umieszczając w Serwisie jakiekolwiek treści (w tym w
szczególności komentarze, opinie, oceny i recenzje dotyczące produktów
oferowanych w Serwisie) udziela niniejszym Lumina Home niewyłącznej,
nieodpłatnej i nieograniczonej w czasie licencji na wykorzystywanie,
utrwalanie w pamięci komputera, zmienianie, usuwanie, uzupełnianie,
wykonywanie publiczne, wyświetlanie publiczne, zwielokrotnianie i
rozpowszechnianie (w szczególności w Internecie) umieszczanych treści (w
całości lub we fragmentach), na terytorium całego świata. Licencja
obejmuje również przyznanie Lumina Home prawa do przechowywania,
publikowania, usuwania, tłumaczenia i edycji umieszczanych przez
Użytkownika treści w ramach stron internetowych Lumina Home. Prawo to
obejmuje także uprawnienie do udzielania sublicencji w zakresie
uzasadnionym realizacją umowy o świadczenie usług na polach eksploatacji
wskazanych powyżej, a także upoważnienie do wykonywania samodzielnie
lub za pomocą podmiotów trzecich praw zależnych w zakresie opracowania,
dostosowywania, przerabiania i tłumaczenia utworu. Użytkownik ponosi
odpowiedzialność za treści umieszczane w Serwisie.

3.10. Zabronione jest umieszczanie w Serwisie treści o charakterze
bezprawnym oraz treści naruszających prawa osób trzecich, jak również
przekazywanie w ramach Serwisu i Aplikacji treści i materiałów
tekstowych, graficznych, dźwiękowych sprzecznych z obowiązującym prawem i
zasadami współżycia społecznego, wzywających do nienawiści rasowej,
wyznaniowej, etnicznej czy też propagujących przemoc, nakłaniających do
popełnienia przestępstwa, jak również treści wulgarnych, uznanych
powszechnie za naganne moralnie, społecznie niewłaściwe, naruszających
dobra osobiste, dobre obyczaje i zasady netykiety.

3.11. Towary mogą być oceniane wyłącznie przez zarejestrowanych
Użytkowników, którzy dokonali zakupu danego towaru. Ocena ogólna to
średnia wszystkich dotychczas wystawionych not. Lumina Home publikuje
zarówno pozytywne, jak i negatywne recenzje Użytkowników.

4. WARUNKI TECHNICZNE ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

4.1. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem
teleinformatycznym, którym posługuje się Lumina Home są następujące:

a) połączenie z siecią Internet,

b) przeglądarka internetowa.

4.2. Lumina Home zastrzega, że korzystanie z Serwisu może wiązać się
ze standardowym ryzykiem związanym z wykorzystaniem sieci Internet i
rekomenduje Użytkownikom przedsięwzięcie odpowiednich kroków w celu ich
zminimalizowania.

5. ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY

5.1. Na warunkach określonych w Regulaminie Użytkownik zawiera z Lumina Home umowę sprzedaży określonego towaru.

5.2. Informacje w Serwisie nie stanowią oferty wiążącej Lumina Home w
rozumieniu Kodeksu cywilnego, lecz są one zaproszeniem do zawarcia
umowy.

5.3. Przesyłając zamówienie poprzez kliknięcie przycisku "Zapłać teraz", Użytkownik składa ofertę zawarcia umowy sprzedaży.

5.4. W trakcie składania zamówienia, do momentu naciśnięcia przycisku
„Zapłać teraz” Użytkownik ma możliwość samodzielnego korygowania
wprowadzonych danych w ramach panelu „koszyk” poprzez dodanie lub
usunięcie danej pozycji z koszyka. Skorygowania złożonego zamówienia
można dokonać również poprzez kontakt telefoniczny lub wysłanie
wiadomości e-mail.

5.5. Po złożeniu zamówienia Użytkownik otrzymuje od Lumina drogą
e-mail potwierdzenie złożenia zamówienia (złożenia oferty) zawierające
wszystkie istotne elementy zamówienia, które stanowi potwierdzenie
otrzymania zamówienia przez Lumina Home (wpłynięcia zamówienia do
systemu informatycznego) i nie stanowi oświadczenia woli zawarcia umowy
sprzedaży pomiędzy Lumina Home a Użytkownikiem. Umowa sprzedaży zostaje
zawarta wyłącznie po potwierdzeniu przez Lumina Home dostępności towaru i
wyraźnej akceptacji (przyjęciu) przez Lumina Home oferty Użytkownika,
co zostanie potwierdzone osobnym e-mailem przesłanym do Użytkownika po
skompletowaniu jego zamówienia.

5.6. Umowa sprzedaży towaru oraz świadczenia usług zawierana jest w języku polskim.

6. CENY, KOSZTY PRZESYŁKI I OPIS TOWARÓW

6.1. W Serwisie i w Aplikacji obowiązują ceny podawane każdorazowo w czasie składania zamówienia, na każdej stronie towaru.

6.2. Podane ceny są cenami ostatecznymi i zawierają podatek VAT w
wysokości określonej przez aktualnie obowiązujące przepisy prawa oraz
wszystkie pozostałe elementy składowe ceny, za wyjątkiem kosztów
przesyłki.

6.3. Koszty przesyłki są ustalane indywidualnie dla każdego
zamówienia i zależą od wielkości i wagi towarów, a także sposobu
wysyłki. Koszty przesyłki dla towarów o niestandardowych parametrach
(wymiary lub waga) podane są na stronie danego towaru.

7. PŁATNOŚĆ

7.1. Lumina Home oferuje swoim Użytkownikom następujące metody
płatności: (1) za pomocą karty kredytowej, (2) przelewem lub transferem
internetowym poprzez jeden z systemów płatności akceptowanych przez
Lumina Home.

7.2. Lumina Home zastrzega sobie prawo do ograniczenia poszczególnych
metod płatności dla poszczególnych towarów oraz wskazania innej metody
płatności. Informacje o akceptowanych sposobach płatności oraz
ograniczeniach dotyczących dostawy wskazywane są w sposób wyraźny,
każdorazowo najpóźniej na początku składania zamówienia.

7.3. Lumina Home akceptuje różne typy kart kredytowych m.in. Visa i
Mastercard. Dla wygody Użytkownika, przy płatności kartą kredytową,
system automatycznie może zapamiętywać część informacji karty i
umożliwia kolejne zakupy bez powtórnego wpisywania danych karty.
Użytkownik może w każdym czasie zrezygnować z opcji zapamiętywania
danych karty.

7.4. Użytkownik zobowiązany jest do dokonania zapłaty niezwłocznie po
złożeniu zamówienia (w przypadku wyboru przez Użytkownika płatności w
formie przelewu, Użytkownik zobowiązany jest do dokonania płatności w
terminie wskazanym w potwierdzeniu złożenia zamówienia, na wskazany w
potwierdzeniu numeru rachunku bankowego).

7.5. Faktura VAT wystawiana jest i wysyłana do Użytkownika w formie pliku .pdf w momencie wysłania towaru.

8. BONY RABATOWE

8.1. Poniższe ustalenia znajdują zastosowanie wobec wszystkich bonów rabatowych oferowanych przez Lumina Home.

8.2. Do bonów rabatowych należą w szczególności bony rabatowe
przydzielane poszczególnym Użytkownikom indywidualnie przez Lumina Home.

8.3. Bony rabatowe obowiązują tylko w określonym terminie, o czym Lumina Home każdorazowo przekazuje informację Użytkownikowi.

8.4. Przedłużenie ważności bonu nie jest możliwe.

8.5. Prawa do wykorzystania bonów rabatowych nie można przenosić na
innych Użytkowników (bony rabatowe są przypisane indywidualnie do
poszczególnych Użytkowników).

8.6. Bony rabatowe nie mogą być wykorzystane na pokrycie kosztów przesyłki, ani montażu.

8.7. Bony rabatowe mogą zostać wykorzystane przy zakupie o określonej
wartości minimalnej, podanej w warunkach dotyczących konkretnego bonu.
Bony rabatowe nie podlegają wymianie na ekwiwalent pieniężny.

8.8. Przy realizacji bonu rabatowego, Użytkownikowi nie przysługuje
prawo do otrzymania różnicy w formie gotówki lub przelewu, jeżeli
wartość zakupionych towarów jest niższa niż wartość bonu rabatowego.

8.9. Jeśli koszt zamówienia przekracza wartość bonu rabatowego,
należy dopłacić różnicę za pośrednictwem oferowanych metod płatności.

8.10. W ramach jednego zamówienia Użytkownik może wykorzystać wyłącznie jeden bon.

8.11. Bony nie są oprocentowane i nie są wypłacane w gotówce.

8.12. Bony mogą być ograniczone do wybranych produktów. Nie można ich wówczas przenosić na inne produkty.

8.13. W przypadku odstąpienia przez Użytkownika od umowy sprzedaży
towarów nabytych w Serwisie  z wykorzystaniem bonu rabatowego, Lumina
Home zwróci:(i) środki pieniężne przy użyciu takiego samego sposobu
zapłaty, jakiego użyła osoba będąca konsumentem w rozumieniu Kodeksu
cywilnego, chyba że osoba ta wyraźnie zgodziła się na inny sposób
zwrotu, który nie wiąże się dla niej z żadnymi kosztami, a także (ii)
bon rabatowy. Jeśli odstąpienie przez Użytkownika od umowy sprzedaży
dotyczyło części towarów zakupionych z wykorzystaniem bonu
rabatowego, Lumina Home dokona zwrotu wartości zwracanych towarów w
kwocie widniejącej w Fakturze (wartość towarów obniżonych
proporcjonalnie do wartości bonu rabatowego). Lumina Home nie dokonuje
zwrotu bonu rabatowego, chyba że warunki wykorzystania danego bonu
stanowią odmiennie.

9. DOSTAWA

9.1. Dostawy są realizowane tylko na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, na podany przez Użytkownika adres dostawy zamówienia.

9.2. Lumina Home realizuje zamówienie do 14 dni od daty złożenia,
chyba że inaczej określono w karcie produktu (termin spełnienia
świadczenia przez Lumina Home). 

9.3. W przypadku nieodebrania towaru przez Użytkownika, Lumina Home
wezwie Użytkownika do wykonania zawartej umowy sprzedaży i odbioru
zakupionych towarów. W przypadku ponownego nieodebrania zamówionego
towaru przez Użytkownika w wyznaczonym przez Lumina Home
terminie, Lumina Home zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy
sprzedaży w terminie kolejnych 14 dni od dnia bezskutecznego upływu
terminu na odbiór towarów przez Użytkownika z powodu niewykonania umowy
sprzedaży przez Użytkownika.

9.4. Jeśli przesyłka nie zostanie odebrana przez Użytkownika z
przyczyn leżących po stronie Użytkownika, Lumina Home może dochodzić od
Użytkownika równowartości kosztów zwrotu przesyłki na adres magazynu
Lumina Home, o ile nie zastrzeżono, że koszty te ponoszone są przez
Lumina Home.

9.5. Koszty dostawy towaru ponosi każdorazowo Użytkownik, za
wyjątkiem dostaw będących przedmiotem oddzielnych ustaleń z Lumina Home.
Informacje o kosztach dostawy są dostępne każdorazowo na stronie
towaru.

9.6. Z chwilą odbioru towaru od przewoźnika, na Użytkownika
przechodzi niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru.
W przypadku, gdy Użytkownik zdecydował o skorzystaniu z przewoźnika, na
wybór którego Lumina Home nie miał wpływu, przejście niebezpieczeństwa
przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru następuje z chwilą wydania
towaru przez Lumina Home przewoźnikowi wybranemu przez Użytkownika.

9.7. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń zewnętrznych paczki, w celu
sprawniejszego przeprowadzenia weryfikacji zgłoszenia reklamacyjnego,
prosimy o sporządzenie z kurierem protokołu szkody oraz powiadomienia o
tym fakcie Lumina Home, pisząc na adres info@wwell.pl. W
przypadku uszkodzenia towaru podczas jego transportu, z zastrzeżeniem
postanowienia punktu 9.6 zdanie drugie, Użytkownikowi przysługują
roszczenia reklamacyjne określone w pkt. 10. poniżej.

10. REKLAMACJE DOTYCZĄCE USŁUG ELEKTRONICZNYCH

10.1. Reklamacje dotyczące świadczenia usług drogą elektroniczną
można złożyć w szczególności na adres e-mail: info@wwell.pl lub drogą
pisemną na adres Workwell Sp. z o.o. ul. Meissnera 2b/9, 60-408 Poznań.

10.2. W celu szybszego rozpatrzenia zgłoszenia reklamacyjnego prosimy
o podawanie w zgłoszeniu co najmniej nazwy, pod jaką Użytkownik
występuje w Serwisie (adres mailowy), oraz opisu zgłaszanych zastrzeżeń.

10.3. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje są
niepełne, Lumina Home zastrzega sobie prawo do kontaktu z Użytkownikiem w
celu ich uzupełnienia.

10.4. Lumina Home rozpatruje reklamację w terminie 30 dni od daty jej otrzymania.

10.5. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na adres e-mail lub adres
korespondencyjny, według dyspozycji Użytkownika wskazanej w reklamacji.

11. HIPERLINKI

11.1. W Serwisie dostępne mogą być są hiperlinki do innych stron internetowych.

11.2. W przypadku otrzymania przez Lumina Home informacji o
niezgodnych z prawem lub nieetycznych treściach, odpowiedni hiperlink
zostanie usunięty z Serwisu.

12. PRAWA AUTORSKIE DO ILUSTRACJI

Korzystanie z materiałów ilustracyjnych, zdjęciowych, kompozycji,
układów stron oraz praw własności intelektualnej zawartych w Serwisie –
niezależnie od formy – w celach innych niż użytek osobisty, jest
niedozwolone, chyba że istnieje na to wyraźne zezwolenie ze strony
Lumina Home.

13. MOŻLIWOŚĆ POZASĄDOWEGO ROZWIĄZYWANIA SPORÓW

13.1. Spór wynikający z umowy zawartej pomiędzy Użytkownikiem będącym
konsumentem w rozumieniu Kodeksu cywilnego a Lumina Home może zostać
zakończony polubownie w drodze postępowania w sprawie pozasądowego
rozwiązywania sporów konsumenckich. Udział Lumina Home w postępowaniu w
sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich jest dobrowolny,
a przekazywane poniżej informacje nie stanowią zobowiązania Lumina Home
do wzięcia udziału w takim postępowaniu. W przypadku, gdy w następstwie
złożonej przez Użytkownika będącego konsumentem reklamacji spór nie
został rozwiązany, Lumina Home każdorazowo przekaże Użytkownikowi na
papierze lub innym trwałym nośniku oświadczenie o zamiarze wystąpienia z
wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania
sporów konsumenckich, albo zgodzie na udział w takim postępowaniu, albo
o odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego
rozwiązywania sporów konsumenckich. Jeżeli Lumina Home nie złożył
żadnego oświadczenia, uznaje się, że wyraża zgodę na udział w
postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.

13.2. Na zasadach określonych w ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o
Inspekcji Handlowej, pod rozstrzygnięcie stałych sądów polubownych przy
wojewódzkich inspektorach Inspekcji Handlowej może być poddany na
wniosek Użytkownika będącego konsumentem spór o prawa majątkowe wynikły z
umowy zawartej pomiędzy Użytkownikiem będącym konsumentem a Lumina
Home.

13.3. Na zasadach określonych w ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o
Inspekcji Handlowej, jeżeli przemawia za tym charakter sprawy,
wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej podejmuje działania mające na
celu pozasądowe rozwiązanie sporu cywilnoprawnego pomiędzy Użytkownikiem
będącym konsumentem a przedsiębiorcą poprzez umożliwienie zbliżenia
stanowisk stron w celu rozwiązania sporu przez jego strony lub
przedstawienie stronom propozycji rozwiązania sporu. Postępowanie
wszczyna się na wniosek Użytkownika będącego konsumentem, złożony do
wojewódzkiego inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania
działalności gospodarczej przez Lumina Home.

13.4. Użytkownik będący konsumentem może również zwrócić się do
powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów, do którego zadań należy w
szczególności zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i
informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów oraz
występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów
konsumentów.

13.5. Zasady i procedury dostępu do pozasądowego rozwiązywania sporów
konsumenckich określane są odrębnie w przepisach prawa (w tym w
szczególności w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym
rozwiązywaniu sporów konsumenckich) lub w regulacjach stosowanych przez
podmioty uprawnione w ramach rozwiązywania sporów konsumenckich, w
szczególności, w obowiązujących w tych podmiotach regulaminach.
Użytkownik będący konsumentem może również uzyskać informacje o
pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
oraz zasadach dostępu do tych procedur na stronach internetowych
powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych,
wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowych, organizacji
społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów
oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (w szczególności: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php).

13.6. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu
rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr
2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach
konsumenckich), Konsument może złożyć skargę za pośrednictwem platformy
internetowej ODR (łącze elektroniczne do Platformy ODR – http://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Platforma ODR stanowi m. in. źródło informacji na temat form
pozasądowego rozstrzygania sporów mogących powstać pomiędzy
przedsiębiorcami i konsumentami. Niezależnie przypominamy, że adres
poczty elektronicznej, pod którym mogą się Państwo z nami kontaktować
to: info@wwell.pl.

14. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

14.1. Lumina Home zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w
przypadku wystąpienia przynajmniej jednej z poniżej wskazanych ważnych
przyczyn (katalog zamknięty):

a) zmiana przepisów prawa regulujących sprzedaż towarów lub usług,
bądź świadczenia usług drogą elektroniczną przez Lumina Home wpływająca
na wzajemne prawa i obowiązki określone w umowie o świadczenie usług lub
umowie sprzedaży zawieranej pomiędzy Użytkownikiem a Lumina Home;

b) konieczność dostosowania działalności Lumina Home do nakazów,
orzeczeń, postanowień lub wytycznych wynikających z: (i) decyzji
właściwego w zakresie działalności Lumina Home organu administracji
publicznej lub (ii) orzeczenia sądowego znajdującego zastosowanie w
zakresie działalności Lumina Home, wpływająca na wzajemne prawa i
obowiązki określone w umowie o świadczenie usług lub umowie sprzedaży
zawieranej pomiędzy Użytkownikiem a Lumina Home.

c) zmiana sposobu świadczenia usług drogą elektroniczną przez Lumina
Home spowodowana wyłącznie względami technicznymi lub technologicznymi
(w szczególności aktualizacji wymagań technicznych wskazanych w
niniejszym Regulaminie);

d) zmiana zakresu lub zasad świadczenia przez Lumina Home usług
świadczonych drogą elektroniczną, do których stosują się postanowienia
Regulaminu, poprzez wprowadzenie nowych, modyfikację lub wycofanie
przez Lumina Home dotychczasowych funkcjonalności lub usług objętych
Regulaminem i oferowanych Użytkownikowi;

e) połączenie, podział albo przekształcenie Lumina Home lub zmiana
innych danych identyfikacyjnych Lumina Home określonych w Regulaminie.

14.2. Lumina Home poinformuje Użytkowników o zmianie Regulaminu z odpowiednim wyprzedzeniem.

14.3. W przypadku Użytkowników, którzy nie zaakceptowali Regulaminu,
mają oni prawo do wypowiedzenia zawartej umowy w terminie 14 dni od dnia
powiadomienia ich o zmianie Regulaminu. Zmiana Regulaminu nie wpływa na
treść i warunki zawartych przez Użytkownika i Lumina Home umów
sprzedaży towarów przed zmianą Regulaminu.

14.4. W przypadku dokonania zmian w Regulaminie, Lumina Home
udostępni tekst jednolity Regulaminu poprzez publikację na stronie oraz
za pomocą wiadomości, przesłanej na podany przez Użytkownika adres
e-mail.